kryptowährung kreditkarte kaufen kryptowährung neu 2021 aktien auf kryptowährung kryptowährung per lastschrift mit erweiterung bei chrom einkaufen mit kryptowährung regulierung von kryptowährungen
Stránka se načítá...

Napište, co hledáte

Exkluzivní vánoční průzkum

Share

IKEA PE383891 lowČeši hojně zapojují své děti do vánočních příprav a své domovy zdobí dekoracemi již se začátkem adventu. Vánoce si chtějí užít společně a domácnost a stromečky mají vyzdobené až do svátku Tří králů. Předvánoční průzkum, který pro společnost IKEA realizovala agentura Perfect Crowd v ČR, SR a Maďarsku, ukázal, jak se lidé v těchto zemích připravují na svátky a jak tráví Vánoce.

Vánoce a děti

Průzkum ukázal, že děti se velmi často zapojují do vánočních příprav. „Nejoblíbenější je zdobení stromečku, který děti společně s rodiči zdobí v 78 % domácností. Následuje pečení cukroví v celkem 73 % rodin a 63 % rodin s dětmi společně zdobí svůj domov vánočními dekoracemi,“ prozrazuje Ondřej Kraus, který se v IKEA Česká republika zaměřuje na průzkum lokálního trhu a trendy v oblasti bydlení. Přibližně polovina rodičů spolu s dětmi vyráží na předvánoční procházky a třetina jich společně nakupuje dárky pro další členy rodiny. Během Štědrého dne děti nejčastěji pomáhají chystat s rodiči sváteční jídlo (65 %), chodí s rodiči během Štědrého dne na společné procházky (55 %) a třetina dětí se baví vánočními tradicemi a zvyky.

IKEA pruzkum detska prani

 

Skrýše pro vánoční dárky a útraty

Více jak polovina Čechů dle průzkumu schovává dárky před Vánoci do skříní (55 %), přibližně stejné množství na několik různých míst v bytě či domě (49 %) a pod postel 17 % z nás. Mimo svoji domácnost dárky nechává do Štědrého dne téměř 21 % respondentů – nejčastěji je ukládají na půdu, do sklepa, či je nechávají v kanceláři, u přátel nebo v garáži či autě. A jak se rodiče dozvědí, co si jejich děti přejí? Spoléhají hned na několik možností. „Bezmála 80 % rodičů se o přáních dětí dozvídá tou nejradičnější cestou – prostřednictvím dopisu Ježíškovi. Dalších 53 % při povídání s dětmi a 21 % i prostřednictvím prarodičů, kterým se děti svěřují,“ říká Ondřej Kraus. Ostatní možnosti včetně získávání informací z Facebooku či elektronickou cestou rodiče prakticky nevyužívají.

Přibližně třetina rodičů se chystá za dárky pro své děti utratit více než 4 000 Kč. Další třetina v rozmezí od 2 000 do 4 000 Kč. Nejvíce dotázaných českých rodičů (39 %) se chystá koupit svým dětem 3–4 dárky, dalších 29 % dětem koupí 5–6 dárků. Češi k nákupu dárků pro sebe a své blízké zároveň prozradili, že třetina z nich letos určitě koupí nábytek i bytové doplňky. Dalších 35 % z nich o tomto dárku též uvažuje. „Zákaznici podobně jako v předchozích letech již nyní nakupují dekorace, potřeby ke stolování a bytové doplňky. Zároveň ale sledujeme i zvýšený zájem o nábytek do ložnic a kuchyní, náledují obývací pokoje,“ prozrazuje k aktuálním preferencím Kraus.

IKEA pruzkum schovavani darku LIKEA pruzkum zdobeni stromecku L

 

S přípravami začínají Češi brzy

Na Vánoce se Češi těší a bezmála polovina respondentů začíná s výzdobou svých domácností již se začátkem adventu nebo v listopadu. Pouze třetina až v týdnu před vánočními svátky. „Už od prvního adventního víkendu vidíme nárůst počtu zákazníků v obchodních domech a zvyšuje se hlavně počet rodičů s dětmi, kteří společně vybírají vánoční dekorace či osvětlení,“ dodává Ondřej Kraus. Oproti tomu na Slovensku začíná nejvíce dotázaných s výzdobou v týdnu před Vánoci (52 %) a v Maďarsku nechávají výzdobu domácnosti na poslední chvíli, tj. zdobí během Štědrého dne (17 %). Jen 4 % Čechů pak svůj byt nebo dům nezdobí vůbec. Vánoční výzdobu odstrojuje více než polovina českých domácností po svátku Tří králů (58 % dotazovaných) a další pětina z nich si ji nechává dokonce ještě déle.

IKEA pruzkum konec vanocni vyzdobyIKEA pruzkum zacatek vanocni vyzdoby L
Pozn. Průzkum pro společnost IKEA realizovala agentura Perfect Crowd v ČR, SR a Maďarsku v listopadu 2013 a v rámci reprezentativního vzorku respondentů podle pohlaví, věku, vzdělání a regionu.

KEA je společnost se švédskými kořeny vyrábějící bytové zařízení. V roce 1943 ji založil Ingvar Kamprad. Naším krédem je „vytvářet lepší každodenní život pro většinu lidí“. Z obchodního hlediska si klademe za cíl nabízet širokou škálu kvalitně navrženého a funkčního vybavení do domácností za ceny tak nízké, aby si je mohlo dovolit co možná nejvíce lidí. IKEA má celkem 337 obchodních domů ve 40 státech/oblastech, z nichž 40 obchodních domů vlastní a provozují držitelé licence mimo IKEA Group. Obchodní domy IKEA Group ročně přivítají celkem 590 milionů návštěvníků.

Více informací naleznete na www.IKEA.com   

TEXT:PLEON Impact  
FOTO: www.IKEA.cz 
ZDROJ: www.IKEA.cz